Kvalitet
ISO 10002 (Menadžment kvalitetom – Zadovoljstvo kupaca – Smernice za postupanje sa žalbama u organizacijama)
Pregled
Međunarodni standard ISO 10002 podržava organizacije u projektovanju procesa postupanja sa žalbama u vezi sa proizvodima i uslugama koje pruža organizacija. Cilj ovog standarda je stvoriti samopouzdanje i povećati zadržavanje kupaca pomažući u pravilnom rešavanju žalbi i iskorišćavajući prilike za učenje.
Motivacija i koristi
Usklađenost sa „Smernicama za postupanje sa žalbama u organizacijama“, kako su opisane u ISO 10002, zasniva se na činjenici da se podnosiocima žalbi daje otvoren i transparentan pristup procesu postupanja sa žalbama. Korišćenje Smernica podržava organizacije u:
- rešavanju ovih problema i sposobnost obrade žalbi na zadovoljstvo podnosioca žalbe i organizacije na način koji je dosledan, sistematičan i doprinosi rešavanju problema;
- identifikovanju trendova tako da se osnovni uzroci žalbi mogu ukloniti i poboljšati poslovanje organizacije;
- razjašnjavanju žalbi na način usmeren na kupca i u radu na otklanjanju neuspešnih poteza organizacije i kulture neusaglašenosti;
- tome što garantuje kontinuirani dalji razvoj upravljanja štetama
Sadržaj
Standard se odnosi na sledeće teme:
- smernice za upravljanje potraživanjima;
- organizacioni preduslovi i okvir;
- planiranje i izgradnja efektivnog upravljanja potraživanjima;
- sprovođenje;
- pregled i poboljšanje